Vyrábíte toalety a právě ta vaše má…
✓ nejméně studené prkénko?
✓ nejlépe vyhřívané prkénko?
✓ nejnižší cenu?
✓ největší otvor?
✓ nejnižší spotřebu vody?
Nebo se můžete pochlubit tím, že váš záchod má jako jediný na trhu:
✓ nulovou spotřebu vody?
✓ antipachovou úpravu?
✓ samočisticí mechanismus?
✓ hrací strojek oslavující každou stolici?
✓ zlatou mísu?
Skvělé! Našli jste jedinečný prodejní argument svého produktu. Anebo taky ne.
Ohledně Unique Selling Proposition (USP) totiž koluje řada mýtů a dezinterpretací.
Příklad? Lidé občas místo skutečného USP hledají kuriozity. Něco podivného, v čem se jejich výrobek nebo služba opravdu zcela liší od konkurence. Jenže to často není USP, ale neužitečná hloupost.
USP vzniká až tehdy, když se protne to, co:
✅ chtějí zákazníci
✅ děláte dobře
✅ máte jako jediní na trhu
Kouří se vám z hlavy, ale skutečné USP ne a ne najít? Nezoufejte. Občas stačí být „jen“ dost dobrý. Jak jinak myslíte, že vznikají škatulky typu zlatá střední cesta nebo nejlepší poměr výkon–cena?
I zboží bez USP můžete dobře prodávat. Stačí trefně představit jeho přínosy a vlastnosti. Ano! I vlastnosti. Ale o tom zase někdy příště.
Rád vám ho pošlu e-mailem hned, jak ho vytvořím. Stačí vyplnit 3 políčka. 👇
V každém e-mailu navíc najdete také citát od copy osobnosti a pošťouchnutí k zamyšlení.