Pro copywritery

pro copywritery

píše Roman Věžník

copywriter a copymentor Roman Věžník

Nevymýšlejte USP za každou cenu. Někdy stačí být „jen“ dost dobrý

Vyrábíte toalety a právě ta vaše má…

✓ nejméně studené prkénko?

✓ nejlépe vyhřívané prkénko?

✓ nejnižší cenu?

✓ největší otvor?

✓ nejnižší spotřebu vody?

 

Nebo se můžete pochlubit tím, že váš záchod má jako jediný na trhu:

✓ nulovou spotřebu vody?

✓ antipachovou úpravu?

✓ samočisticí mechanismus?

✓ hrací strojek oslavující každou stolici?

✓ zlatou mísu?

 

Skvělé! Našli jste jedinečný prodejní argument svého produktu. Anebo taky ne.

 

Ohledně Unique Selling Proposition (USP) totiž koluje řada mýtů a dezinterpretací.

 

Příklad? Lidé občas místo skutečného USP hledají kuriozity. Něco podivného, v čem se jejich výrobek nebo služba opravdu zcela liší od konkurence. Jenže to často není USP, ale neužitečná hloupost.

 

USP vzniká až tehdy, když se protne to, co:

✅  chtějí zákazníci

✅  děláte dobře

✅  máte jako jediní na trhu

 

Kouří se vám z hlavy, ale skutečné USP ne a ne najít? Nezoufejte. Občas stačí být „jen“ dost dobrý. Jak jinak myslíte, že vznikají škatulky typu zlatá střední cesta nebo nejlepší poměr výkon–cena?

 

I zboží bez USP můžete dobře prodávat. Stačí trefně představit jeho přínosy a vlastnosti. Ano! I vlastnosti. Ale o tom zase někdy příště.

Chcete si přečíst další článek dřív, než se tu objeví?

Rád vám ho pošlu e-mailem hned, jak ho vytvořím. Stačí vyplnit 3 políčka. 👇 

V každém e-mailu navíc najdete také citát od copy osobnosti a pošťouchnutí k zamyšlení.