Pro copywritery

pro copywritery

píše Roman Věžník

copywriter a copymentor Roman Věžník

Mějte odvahu vyhodit i dobré nápady

Vymysleli jste plno skvělých metafor, přirovnání nebo nápaditých spojení, které by se skvěle hodily do textů vašeho klienta? Nepřežeňte to s nimi. Nejste cirkusáci, kteří chtějí ohromit množstvím nápadů, se kterými dokážou žonglovat.

Nepíšete pro potlesk. A kdyby náhodou ano, ovace nemají patřit vám, ale službám nebo produktům vašeho klienta. Nedopusťte, aby jejich lesk zastínila přehlídka vaší kreativity.

Z minulých blogletterů pro copywritery už přece víte, že „Slova v copy by měla být jako okna výkladní skříně. Čtenář by skrze ně měl vidět produkt.“ A taky, že „Reklamní textaři (…) zapomínají, že jsou prodejci, a snaží se být umělci.“

Být hodně kreativní, to s sebou přináší privilegium volby. Můžete vybírat ze spousty dobrých nápadů.

Být hodně kreativní copywriter, to s sebou přináší zodpovědnost. Musíte vybrat jen pár nejlepších nápadů.

Nesnažte se jich do textů za každou cenu naroubovat co nejvíc. Ano. Je to sakra těžké (Vždyť naše nápady jsou tak trochu naše děti. Přece je nepohřbíme!). Ale pište si, že to výsledným textům hodně pomůže.

Malá útěcha: I nevyužité nápady se časem můžou hodit. U dlouhodobé spolupráce se na ně dostane skoro jistě. V případě jednorázovek je to kapku horší. Ale kde je psáno, že se vám v budoucnu neozve jiný klient ze stejného nebo podobného oboru?

Přebytečné nápady proto nemažu, ale ukládám do Nápadníku. Člověk nikdy neví, kdy se šiknou.

Chcete si přečíst další článek dřív, než se tu objeví?

Rád vám ho pošlu e-mailem hned, jak ho vytvořím. Stačí vyplnit 3 políčka. 👇 

V každém e-mailu navíc najdete také citát od copy osobnosti a pošťouchnutí k zamyšlení.