CENOTVORBA (nejen)
PRO COPYWRITERY
NA VOLNÉ NOZE
měsíční online kurz
duben 2025
Živíte se jako freelancer?
Plánujete vykročit na volnou nohu?
Hledáte svou cenu?
Tápete v naceňování složitějších zakázek?
Chtěli byste pracovat méně času za více peněz?
Cítíte se nedocenění?
Chcete se v cenotvorbě posunout zase o kus dál?
Pokud jste aspoň jednou odpověděli ANO,
pomůže vám měsíční online kurz
Cenotvorba (nejen) pro copywritery na volné noze.
Ale pozor!
KURZ SE OTEVÍRÁ JEN JEDNOU ZA ROK.
V kurzu se dozvíte
- Jak si správně vypočítat minimální hodinovou sazbu
- Zda a kdy používat cenu za normostranu (+ proč je odsuzována neoprávněně)
- Jak nacenit balíčky služeb (zvýhodněné hodinovky, manday...)
- Vše o projektovém naceňování
- Jak na variantní cenové nabídky v copywritingu
- Zda se vyplatí spec work a odměny typu provize, success fee
- Jak nastavit paušální odměnu (správa sociálních sítí, tvorba newsletterů...)
- Proč jsou konzultace dražší a kolik si za ně účtovat
- Jak naceňovat specifické copy útvary (slogany, názvy...)
- Co vše zahrnout do výsledné ceny
- Zda a jak dávat slevy a vyjednávat o ceně
- Jak na zdražování
- Zda a kdy zlevňovat
- Spoustu dalších tipů, které vám pomůžou s cenotvorbou (nejen) na volné noze
Jak to bude probíhat
Kurz poběží v Google Classroom
V online Učebně můžete diskutovat s dalšími účastníky a pokládat mi doplňující dotazy k tématu cenotvorba pro copywritery. Na všechny otázky vám rád odpovím v živých vysíláních.
Průběžně budu zveřejňovat videa s komentovanou prezentací
Postupně vám budu dávkovat video prezentace, v nichž budu vysvětlovat vše o cenotvorbě copywriterů. Uvidíme se každý pracovní den. Buď hned ráno u nové video lekce, nebo při živých vysíláních, během nichž budu odpovídat na vaše dotazy. Ke všem tématům vám navíc v průběhu dne doporučím ještě další zdroje informací.
Studovat budete vlastním tempem a jen v době, kdy na to máte čas a chuť
Poctivé prostudování hlavních lekcí vám nezabere víc než 30 minut denně. Videa si můžete pouštět průběžně nebo si na ně třeba vyčlenit jeden celistvý blok týdně. Kvůli kurzu si nemusíte přehazovat schůzky, domlouvat hlídání dětí nebo rušit rande – studujete tehdy, kdy se to hodí vám.
Své pokroky můžete probírat také s dalšími účastníky kurzu
Uzavřená skupina stejně zaměřených lidí poskytne bezpečné prostředí pro přínosné diskuze. Můžete se podělit o své zkušenosti s cenotvorbou, požádat kolegy o zpětnou vazbu nebo se pochlubit s průběžnými pokroky.
Po sedmé a patnácté lekci zodpovím vaše dotazy v živém vysílání
Během studia vám v hlavě nejspíš vyvstane hodně otázek. Můžete je průběžně pokládat přímo v Učebně. Po sedmé a patnácté lekci zodpovím vaše dotazy v živém vysílání. Během něj se samozřejmě můžete rovněž ptát. Záznam vysílání bude k dispozici v Učebně.
K videím i diskuzím se můžete vracet ještě další 2 měsíce
Kurz aktivně poběží celý měsíc– od 1. 4. 2025 do 30. 4 2025. V této době vám budu plně k dispozici v online Učebně. Všechny materiály budete mít přístupné ještě další dva měsíce. Až do 30. 6. 2024 tedy můžete studovat a diskutovat s dalšími účastníky. A kdybyste si chtěli něco zopáknout i později (třeba po roce), můžete si dokoupit přístup ke všem videím.
Kurzem vás provede Roman Věžník
Jsem copywriter na volné noze. Textovou osvětu šířím zdarma na blogu i v projektech Přepišme.to a Copyhubky. Píšu svérázný newsletter o copywritingu. Natáčím Kouzla pro copywritery. Založil jsem Copypátečníky – uzavřenou skupinku pokročilých copywriterů.
Můžete mě znát z konference CopyCamp nebo z pořadu Copýtko, v němž jsem mimo jiné mluvil také o cenotvorbě v copywritingu. Svůj přístup k cenotvorbě jsem prezentoval rovněž na think-tancích komunity Na volné noze.
Co na kurz říkají absolventi
✔️ Utvrdila jsem se v tom, že spoustu věcí cítím a dělám dobře.
✔️ Zjistila jsem jsem, co všechno můžu dělat ještě mnohem líp.
✔️ Objevila jsem výhody paušálu nebo variantních cenových nabídek.
✔️ Získala jsem sebejistotu v jednání s klienty.
✔️ Odnesla jsem si spoustu vychytávek, díky kterým ušetřím hromadu času sobě i poptávajícím.
Cenotvorba pro copywritery na volné noze je doslova koncentrované know-how a s čistým svědomím můžu říct, že už dlouho jsem neměla čest s tak precizně zpracovaným kurzem. (Klóbrc dolů!)
💎 Je to srozumitelné pro začátečníky, a přesto zajímavé a inspirativní i pro staré copy-pardály(ně). Budete čubrnět, co ještě nevíte a objevíte.
💎 Je to natřískané, a přitom přehledné. Kromě samotných videí najdete v kurzu i nekonečnou řadu různých doplňkových materiálů a zdrojů, odkazy na související videa, články, rozhovory... Ani jsem ještě neměla prostor to všechno objevit.
💎 Je to zábavné a vtipné! Ať už jste copywriter, nebo i jiný volnonožec, hlídejte si, kdy Roman znovu otevře přihlášky. Tenhle kurz vám odhalí úplně nové obzory a naboostuje efektivitu, že si to zatím nedovedete ani představit. 🚀
Romane, fakt dík. 👍🏻
Investice do kurzu se mi více než 6násobně vrátila. Stačilo k tomu poprvé udělat variantní cenovou nabídku, klient si vybral zlatou střední cestu a bylo. Jinými slovy mi už kurz přinesl také hodně peněz a nepochybuji, že mi je bude pravidelně přinášet i nadále.
Největším AHA momentem pro mě byly variantní cenové nabídky. Před kurzem by mě tento způsob cenotvorby vůbec nenapadl.
A jak se mi líbil systém? Nejlepší forma kurzu, jakou jsem kdy zažila!
Či už spočítanie minimálnej hodinovej sadzby, nastavenie správnych cien pre obsahové projekty a služby, využívanie variantných cenových ponúk, alebo zmena kritického pohľadu na normostranu – to všetko dostaneš naservírované v prehľadných lekciách a materiáloch. Na debilné otázky a blbé poznámky (môj prípad) ti zase trpezlivo odpovie na Q&A stretnutiach.
A čo je najviac #popitchi? Kúzelný Roman ti pri každej vhodnej príležitosti (doslova) vyčaruje úsmev na tvári. Tak choď do toho, nech sa z tvojho „lacného Lidlu“ stane „tá správna voľba“! 😁
A to nejsem copywriter, vše se dá aplikovat i do jiného prodeje služeb. Z kurzu si odnáším spoustu zajímavých aha momentů a nápadů, teď jen doladit a vypustit do světa.
Moc doporučuji všem, kteří si s naceňováním svých služeb neví rady!
Oceňuji i rozdělení výukových materiálů na „videa“ a „další doplňkové materiály a tipy“, kde jsou přehledně uvedené odkazy na další zdroje. Líbilo se mi i to, jak se dala jednotlivá témata označovat fajfkou „Hotovo“, a na první pohled jsem tak měla jasno, co už jsem viděla a co mi ještě zbývá prozkoumat. PS: Speciálně bych chtěla vyzdvihnout Romanův přednes. Jeho dikce i barva hlasu jsou velmi příjemné a celé zpracování je skutečně profesionální, ale přitom nepostrádá vtip. Velký palec nahoru 😉
Hodně silná část jsou variantní nabídky a obecně prodej času po nějakých větších celcích. To samé přípravná fáze, započítání rezervy nebo náročnosti projektu i to, jak třeba přistoupit k tomu, když copywriter dělá něco nad rámec své odbornosti (v tomto případě např. wireframe).
Je jasné, že dost rad je specifických a uplatní je hlavně copywriteři, ale myslím, že kurz pomůže i dalším profesionálům na volné noze. Důležitý je totiž podle mě celkový přístup k tomu, jak o naceňování vůbec přemýšlet. A v tomto jsou tvé postupy velmi inspirativní.
A největší AHA momenty? Kvalita copy je must, ale cenu můžu variovat na jiných faktorech. Zasloužím si dobře zaplatit i za něco, co mě napadlo během chvilky – hodnota mé práce nespočívá v tom, jak moc se „nadřu“.
Kurz má jasnou strukturu, lekce jdou rovnou k věci bez zbytečné omáčky, Romanův projev je příjemný. Líbilo se mi, že se na Q&A vysílání vždycky pečlivě připravil a poskytl nám chytrou tabulku, která cenu počítá skoro sama. Bonusová vysílání byla super přínosná!
Doporučuju kurz každému, kdo si chce udělat pořádek v cenách i podmínkách spoluprací a zvednout (nejen) copywriterské sebevědomí. 😊
Přinesl mi mnohem hlubší a ucelenější vhled do cenotvorby, za což jsem velmi vděčná. A ano, po kurzu jsem si zvýšila hodinovku. Díky tobě od teď čeká moje ceny pravidelná údržba. Co mi ale kurz přinesl především, byla velká motivace dál na sobě pracovat, více se profesionalizovat a nezakrnět.
Taky jsem se konečně dokopala investovat do profesionálního webu a myslet na všechny možné varianty, které v mém podnikání můžou nastat. Profesionalita tvoje i mých spolužáků mě zkrátka inspirovala.
A AHA momenty? Že účtování na normostrany možná není špatné, že stálí klienti nemusí být nutně ta nejvyšší podnikatelská meta a že fakt, že jsem plně vytížená, není zas tak super, jak by se mohlo zdát. U živáku s Magdou Čevelovou jsem si uvědomila, že skutečně nezáleží na tom, jak to mají ostatní, ale jako to chci a potřebuju já. Zkrátka mi celý kurz dal strašně moc.
Videa jsou skvěle připravená, přehledná, snesitelně dlouhá (nejsem videový typ). Živá vysílání jsi moderoval fenomenálním způsobem.
Hned se mi povedlo zdražit, spustit další službu a zavést novou cenotvorbu.
Největší AHA momenty jsem zažila u variantních nabídek a projektového naceňování.
V kurzu jsem se naučila, jaké existují možnosti naceňování, jak komunikovat zdražování a zlevňování nebo třeba jak efektivně odbavovat poptávky. Taky jsem pochytala spoustu know-how mezi řádky. Během kurzu jsem vystavila svou první fakturu za cenu, kterou jsem si byla jistá, a hned po skončení jsem si hodinovku zvedla. Roman umí kouzlit nejen se slovy, ale i s mindsetem. Neváhejte.
Ukázka video lekce
Přehled lekcí
L1 – Minimální hodinová sazba (18:29 min.)
L2 – Cena za hodinu práce (20:00 min.) UKÁZKA
Minimální hodinová sazba je pouhý nástroj, nikoliv cíl. Kolik k ní přihodit a na co myslet při stanovování skutečné hodinovky? K čemu dalšímu hodinová sazba slouží? Je dobré mít jednotnou hodinovku nebo se vyplatí mít několik sazeb?
L3 – Cena za normostranu (19:37 min.)
L4 – Balíčky služeb (25:02 min.)
L5 – Paušální odměny (14:52 min.)
L6 – Projektové naceňování (21:12 min.)
Tato lekce bude hodně praktická. Nechám vás nahlédnout do interaktivní tabulky, která mi pomáhá s výpočtem ceny za projekt, a ukážu taky to, jak vypadá moje cenová nabídka.
L7 – Variantní cenové nabídky (23:01 min.)
I v copywritingu existují klienti, kteří si rádi připlatí za prémiové služby. Pokud ale naceňujete svou práci jen pomocí hodinovky, těžko jim nějaký ten copy luxus nabídnete. S variantními cenovými nabídkami to naopak možné je. Tato metoda cenotvorby vám navíc pomůže proměnit více poptávajících v zákazníky a podstatně vám zvedne zisky. Účastníci kurzu říkají, že už první spolupráce uzavřená na základě variantní nabídky jim vrátila investici do tohoto kurzu.
L8 – Cena za slogany a názvy (13:58 min.)
Sloganotvorba a naming se dost podobají umění. A to i z hlediska cenotvorby. Takovému malíři taky neplatíte jen přímé náklady za plátno, použité barvy a opotřebení štětce. Tak kolik si tedy říkat za slogany a názvy? Co všechno zahrnuje výsledná cena? A jak ji „prodat“ klientům?
L9 – Další formy odměn (15:07 min.)
Má cenu pouštět se do práce za příslib či za referenci? Vyplatí se účast ve výběrových řízeních? Jak je to s bartery? A co tzv. success fee a satisfaction fee v copywritingu? Je kontraktorství výhodou, nebo skrytou hrozbou?
L10 – Cena konzultací (16:31 min.)
Proč by měla být hodinová sazba za konzultace vyšší než hodinovka za běžnou práci? Co vše se strhává ze zaplaceného času? A na co nezapomenout při nastavování podmínek?
L11 – Jak zefektivnit poptávací tanečky (14:07 min.)
Vytvořit individuální cenovou nabídku, to stojí čas a energii. Výsledek je přitom nejistý. Abychom se vůbec dostali k placené práci, je dobré si uvědomit, že není potřeba posílat nabídky každému, kdo nás poptá. V této lekci vám představím sérii filtrů, které mi pomáhají oddělit poptávkové zrno od plev.
L12 – Zálohy, upomínky a pohledávky (12:13 min.)
Co dělat proto, aby byl seznam vašich dlužníků prázdný? Jaké páky nasadit do akce, když vám přeci jen někdo nezaplatí? A vyplatí se vůbec vymáhat pohledávky?
L13 – Slevy (11:50 min.)
Copywriterský pohled na slevovou politiku. Proč a jak ne/dávat slevy? Jak mít vysokou BATNU? A co je to chtěné chování klientů?
L14 – Zdražování a zlevňování (12:45 min.)
Jak poznám, že je nejvyšší čas zdražit? O kolik ne/zdražovat? Jak si zdražení obhájit sám před sebou? Jak zdražení oznámit klientům? A je zlevňování projevem neúspěchu?
L15 – Další cenotvorbové tipy (11:59 min.)
Nakonec vytáhnu z klobouku další cenotvorbové zkušenosti a tipy, které tematicky nezapadly do žádné z předchozích lekcí. Posvítíme si na (ne)výhody veřejného ceníku. Probereme naceňování podle bonity i mýtus bonitního klienta. Ukážeme si v praxi princip cenové kotvy v copywritingu a zamyslíme se nad (pseudo)výběrovými řízeními.
Bonus – 3 trackovací fígly (17:27 min.)
Jak pracovat s projektovými stopkami? Jak při fakturaci nepřijít o peníze? Jak si pohlídat plnění finančních cílů?
Recenze Vladimíra Vaněčka:
Nejlepší kurz cenotvorby pro copywritery? Už existuje!
Nečekejte monotónní, suchopárnou přednášku. Videokurz se sice opírá o prezentační slidy, ale autora máte pořád na očích. Informace předává s humorem, v lehce stravitelné formě a v příjemném tempu. Kdo zažil jeho přednášku na Copycampu, ví, že prezentovat umí na jedničku.
Tipy a rady opírá o osobní zkušenosti z doby, kdy cizeloval vlastní ceník a způsob naceňování svých copywriterských služeb.
Dozvíte se, jestli někdy zdražuje nebo zlevňuje, případně proč a jak. Nechybějí ani historky o různých zádrhelech a šlamastikách, které celou problematiku zlidšťují.
Cena měsíčního online kurzu
6 900 Kč
Co je v ceně
- 15+1 video prezentací o cenotvorbě
- Doplňkové materiály a odkazy na další zdroje
- Celý měsíc na pokládání doplňujících otázek v Učebně
- Dalších 60 dnů na dostudování videí a materiálů
- 2 živá vysílání, ve kterých zodpovím vaše dotazy
- Možnost diskutovat s dalšími účastníky v bezpečném prostředí
- A hlavně know-how, které jsem sbíral a ověřoval roky. Vy ho dostanete za částku, na kterou si vyděláte maximálně za pár dní (a po absolvování kurzu možná už jen za pár hodin. ;-))
Přihláška
Co vás ještě zajímá
Kurzem prošli jak copywriteři, kteří čerstvě vykročili na volnou nohu, tak i ti, kteří se jako freelanceři živí více než 5 let. Kurz je koncipován jako kompletní průvodce cenotvorbou v copywritingu. Pokud patříte mezi nováčky, je jasné, že hned nevyužijete například nastavování cen pro konzultace. Ale až za pár let dospějete v konzultanta, i tohle info oceníte. Ostřílení bardi (rekord drží účastník s 20letou praxí v copy) si chválí hlavně pokročilejší metody cenotvorby (třeba variantní cenové nabídky), ale AHA momenty zažívali i v úvodních lekcích.
Kurz aktivně poběží od 1. do 29. února. Videa pak budete mít k dispozici ještě další 2 měsíce, tedy do 30. dubna. Pokud si ale budete chtít něco z kurzu zopáknout později (třeba po roce), můžete si dokoupit přístup ke všem videím.
Začneme vždy v 10:00. A skončíme, až se dozvíte, co potřebujete.
Všechny živáky si budete moci pustit ze záznamu.
Na všechna živá vysílání můžete pokládat otázky i dopředu písemně.
Kurz je sice tvořen z pohledu freelance copywritera, ale na své si v něm přijdou i zástupci agentur (a nemusí to být vyloženě copywriteři). Pročetli jste si obsah kurzu, ale pořád si nejste jistí, jestli pro vás moje zkušenosti, rady a triky budou přínosné? Ozvěte se mi. Rád to s vámi proberu.
Jasně! Kurz je šit přímo pro copywritery, a tak je logické, že právě ti si z něj odnesou nejvíce. Řada přístupů, metod a postřehů ale platí i v dalších profesích. Kurz už v minulosti absolvovali například virtuální asistentka, elektro inženýr, infopodnikatelka, mentorka monitorek, zakladatelka homeopatické asociace, správkyně FB reklam, účetní nebo PíáRistka. Každý z nich si v kurzu objevil to své.
Do kurzu se ale můžete přihlásit až do 31. 3. 2025. Další termín kurzu plánuju na jaro 2026.
Určitě.
Platit můžete pomocí rychlého bankovního převodu (pro ještě snadnější platbu se vám zobrazí QR kód) nebo platební kartou.
Určitě. Cenotvorbu s kolegy copywritery řeším také při konzultacích, mentoringu nebo mastermindu.