Milej zlatej č. 10: Brali byste 12 litrů za normostranu?
31. 10. 2021
Siri to zhltne za 12 minut. A vy?

Milej zlatej #10: 12 litrů za normostranu textu? Ale ovšem. Beze všeho.

Když si chcete koupit novej auťák, můžete si vybrat vosekanou verzi se základní výbavou, anebo si přidávat další a další a další věcičky navíc. Až se z vobyčejnýho vozítka stane luxusní bourák. Základ má furt stejnej. Ale příplatková výbavička zvedne cenovku z pár set tisíc klidně i na melcek. A je furt na vás, jestli budete low-cosťáci, sáhnete po luxusu, anebo si nakonec vyberete nějakou střední cestu.

No, a úplně stejně můžou tyhle příplatkový službičky fungovat i v copywritingu. Základ bude taky furt stejnej = špičkovej text. Dost poptávajících chce ale víc. Rádi si připlatí za komplexnější servis, za nadstandardní péči, za zlepšováky. Jenže dokavaď budete coby copywriteři účtovat všechno jen podle hodinovky či normostranovky, žádný velký extra money se konat nebudou.

Co s tím? Zkuste do copy nasadit variantní cenový nabídky. Mně podstatně zlepšily skóre v utkání Kšefty versus Poptávky a příjemně zvedly také zisky. Díky nim jsem se dostal klidně až na vodměnu 12 000 kaček za normostranu. 

A právě vo variantních cenových nabídkách píšu v nejnovějším blogískovým článku. Víte vo něm, milí zlatí, zase jako první. Ofiko se na mým webu vobjeví až zejtra. ;-)

Variantní cenové nabídky v copywritingu.Nesmysl, nebo mašina na peníze?

 

Výcucky ze čtiva

Vo zkracování
Vod říjnovýho setkání Copypátečníků ve štatlu mi v kebuli šrotuje jedna Kavkáčova hláška. Pamatuju si ju ňák takhlenc:

Většina knih by měla bejt článek. Většina článků by měla bejt tweet. A většina tweetů by neměla existovat.

Prej to řek někdo známej a možná to řek trochu jinak. Ale já si z toho vodnes tohlencto. A zdá se mi to dost dobrý. Shodou vokolností jsem na tohle téma v říjenci čet taky článek How writing less could make you happier. V něm se sice voslavuje zkracování, ale sympatický je, že tvrdí taky tohlenc:

It’s not necessarily the case that half of everything you write is crap. You often have to go through a process to create a great result. But, by paring down the articles you write, you may encourage more of your readers to get to the bottom of the page. Which is, after all, the aim of sharing written messages.

~ Lucas North: How writing less could make you happier

Trochu mi to všecko připomíná známou Pascalovu vomluvu: „Promiň mi ten dlouhý dopis, ale neměl jsem čas napsat krátký.“ A ta mi zase evokuje moje vnímání rozdílu mezi klasickým blogpostem (dlouhej dopis) a dobrým webcopy (krátkej dopis).
 


Přesahový znalosti kopíků do dalších markeťáckejch disciplín

Podle jedný kolegyňky má copy nejblíž k UX. Dodává k tomu:

Díky znalosti zásad použitelnosti webu a zákonitostí toho, jak lidé čtou a vnímají informace na různých kanálech, by měl copywriter umět nejen napsat, ale celkově nadesignovat své copy tak, aby bylo krátké/dlouhé tak akorát, sedělo svou náladou do celého designu a nenutilo uživatele přemýšlet. Rychle a bezbolestně ho dovedlo k akci nebo hledaným informacím a třeba při tom i pobavilo nebo zahřálo u srdíčka.

~ Anna Sálová: Přesah copywritera do dalších disciplín marketingu: Co se nejvíc vyplatí? 

Tož napsané je to dobře. Vo tom žádná. Jen bych to teda nebral jako možný přesah, ale jako nutnou podmínku dobrýho copywritingu.

 

Wifikundace

<Dneska to bude trochu technologický. Ale třebas v tom vobjevíte fajné tipy na vánoční dárky.>

Kobereček proti studenejm hnátám – Celý roky jsem se u počítače potýkal s ledovejma chodidlama. Jakmile jsem zasedl ke kompu, do půl hodiny mi byla nepříjemná kosa na hnáty. Zkoušel jsem to řešit všelijak. Důchodcovský papuče, fusakle, sprchování chodidel... No, ale bylo to furt stejný. Až před pár rokama jsem narazil na tip Ivany Minářový. Doporučovala vyhřívanej kobereček pod haksny. Koupil jsem si tenhle. Vod tý doby mám pokoj. Dokonce často pracuju aji bez fusek, páč ten kobereček hřeje celkem dost. Když chci jeho teplotu trochu zkrotit, hodím si přes něj ještě Iplikator. A tím si navíc vobstarám aji lehkou masáž.

Světelnej budík – Nemám rád skřehotání budíku. Tož jsem si před půldruhým rokem vobstaral lam-pičku Philips Hue Go ve verzi s BlueTooth. Dělám s ní víc psích kusů, ale největší wifikundace je právě buzení pomocí světla. Nastavím si třeba, že chcu bejt vzhůru v šest nula šest a že se chcu probouzet postupně 10 minut. V 5:56 mi na nočním stolku pozvolna začne svítat. S každou další minutou roste intenzita světla, který mám namířený do ksichtu. V 6:06 mi domácí slunko už svítí naplno a já su vzhůru. Pro jistotu si dávám ještě zálohu v podobě audio budíka na 6:16, ale ten mi zazvoní tak v jednom případě ze sta. Tuhle lampičku mám fuckt rád hlavně v tom vobdobí, kerý teď začíná = vzbudím se, ale venku je tma. V létě se ráno přesouvám na zahradu, kde se nechám pořádně probudit vod sluníčka. Vod podzimu do brzkýho jara tuhle roli přebírá právě Hue Go. Jo, a ta verze s modrým zubem je fuckt fajn, páč k ní nepotřebuju žádný řídicí jednotky. Jen appku v mobilu.

No, a zbytek wifikundační rubriky se přesouvá do pohyblivejch vobrázků. 👇👇👇

 

V říjenci jsem vytvořil

Krom novýho blogpostu vo pricingu v copy a pracovních radostí jsem makal hlavně na svým novým projektu.👇👇👇

🎩 Kouzla pro copywritery – Tož vo tomhle víte zase jako první, milí zlatí! Začal jsem točit kraťoučký videjka. V nich vokazuju jednoduchý triky, který mi pomáhaj zjednodušit práci. A třebas pomůžou aji vám. Tak trochu se držím Siversova moudra, vo kterým jsem psal minule: Obvious to you. Amazing to others. Zatím si můžete pustit:


Celý se to ofiko vobjeví 1. 11. 2021. Ale vy na to můžete mrknout už teďka. Fčíl mám zásobičku tak na 20 dílů. Ale budu moc rád i za vaše tipy na zlepšováky. Zatímco budu točit vo těch svejch fíglech, můžu testovat vaše triky. A když mi budou šmakovat, třeba se do Kouzel pro copywritery dostanou taky. 

Jo, a v popisku každýho videjka máte taky link na audio verzi a textovej přepis, kerej najdete na mým blogu.

Další díly Kouzel pro copywritery se budou postupně vobjevovat na Jůtůbku. Tož jestli nechcete vo žádnej přijít, máte prej vodebírat tu mou stoku. Teda kanál. Anebo si počkejte na dalšího Milýho zlatýho – budou v něm vodkazy na všecky novoty.

 

Malá domů

Takhle pomáhám kolegáčkům copywriterům:
💰Kurz Cenotvorba pro copywritery (nejen) na volné noze
📈Mentoring
🌀Mastermind

Tož milej zlatej, byl bys happy jak dva grepy, kdyby ti tohle psaní taky chodilo? Stačí se upsat tutaj. 👇

 

Až copy věž zase něco vyzvoní, dejte mi vědět na
Co dalšího vyzvonila copy věž?