Argumenty pro voba postupy jsou na první pohled logický. Ale už na druhej pohled jsou slaboučký jak čajíček zalitej vodou z ledovýho jezera. Prošel sis voběma tábory. Vymejšlels nejdřív nadpis, páč ti pomáhal nahodit třebas základní metaforu textu nebo jeho tonalitu. Ale dělals to i vobráceně, anžto až při psaní a průběžném dorešeršovávání kolikrát člověka napadaj nadpisový bestovky.
Teď to už pár let kutíš po svým. Hned na začátku nadhodíš pět šest variant headlinu. V průběhu psaní doplňuješ nový nápady na titulek. No, a nakonec se k nadpisu vrátíš a tuníš ho do ded-lajnovýho alelůůůja. ;-)
S tímhlenctím laděníčkem člověku dost dobře pomůže, když si ke článku napíše taky metadata. Jakmile má dost vomezenej počet znaků na meta titulek a na meta popisek, musí škrtat, slučovat, přepisovat, zvažovat priority, hledat jiný formulace... Tahle znaková vomezení, to je voda na copywriterovu vynalézavost a kreativitu. Vyzkoušejte. Nejlíp se to dělá v nějakým Snippet preview nástroji, kerej rovnou vokazuje, jestli ste ještě furt ve znakovým limitu. Vodkaz na jedno takový udělátko najdete ve wifikundační rubrice.
Hele, ale mezi náma – dělejte si to s titulkama tak, jak to vyhovuje vám. Hlavně si za ty svý chytrý ušiska zapište, že fuckt nejde dycky vo to, aby byl titulek bombasticej, jak se vám vobčas pokoušej tvrdit někteří copywrighhhhteři. Kolikrát udělá lepšejší službu jasnej a přímočarej headline. Ale to už je zasejc jinačí písnička. A tu si zapějem jindá.
|