Jako kluk jsem dennodenně jezdíval panelákovým výtahem, který se třásl a nikdy neměl vnitřní dveře. Za dlouhých 20 let se na něm objevil maximálně nápis, že domovník je geometrický obrazec. Dnešní doba přeje Copyhubkám více. Na výtazích totiž můžete celkem často natrefit na cedulky, jako je tato:
Když se budu držet formálního vyjadřování, napsal bych výstrahu třeba takto:
Místo zbytečně dlouhého spojení „Důležité upozornění“ jsem použil krátké, jasné a úderné slovo „Pozor“. U dětí jsem doplnil věkovou hranici, kterou většinou vídám na tabulkách od výrobců výtahů. Věkový limit slouží spíše k přibližnému vymezení. Proto bych ho v méně formální variantě nahradil obratem „malé děti“ a nechal na rodičích, jestli jejich dítko zvládne jízdu výtahem samo:
Za textový korpus na Copyhubky opět děkuju své pražské kamarádce. Písmenkovou pomazánku jako vždy připravil kopík Věžník. Pokud vám chutnala, příští Copyhubky můžete mít ve své e-mailové schránce dřív, než se veřejně objeví na netu. Stačí si říct o pravidelný Copyletter.
Díky, že jste si zobli!
🎩 Copyosvětovna = školení copywritingu + textařský workshop pro firmy.
✍️ Rozbor textů – Zjistíme, kde je zakopaný pes. Ukážeme si zlepšováky. A třeba i něco společně přepíšeme.
Líbilo? Chcete mi za text poděkovat? Klidně mi napište (rád odpovím), pošlete odkaz na článek přátelům nebo mě pozvěte na virtuální konvici čaje.