Přestože mě kouzlení se slovy živí, dokážu si přiznat, že někdy jsou slova zbytečná. Třeba jako v případě této cedule, kterou jsem objevil na parkovišti u dukovanské elektrárny. Autor textu si patrně popletl češtinu jadrnou s češtinou jadernou. Ale i kdyby byla cedule otextována sebelépe, nenahradila by stručnost, jasnost a výbornou „čitelnost“ značkové varianty:
Pokud byste přeci jen chtěli k dopravní značce přidat nějaký text, na dodatkovou tabulku by se hodil důvod, proč je potřeba zákaz stání dodržovat:
Co z toho plyne pro copywriting? Využívejte sílu značek a symbolů. Když třeba popisujete vybavenost hotelových pokojů, nenuťte čtenáře, aby při porovnávání a rozhodování museli znova a znova pročítat dlouhé texty. Nabídněte jim rychlý přehled vybavení pomocí piktogramů a symbolů. Většinou k nim budete muset doplnit i kratičký popisek, protože na rozdíl od dopravních značek nemají všeobecně známý význam. Ale když potenciální návštěvník bude srovnávat dva tři pokoje, rychle si na symboliku zvykne a ušetří díky ní spoustu času:
A jak byste to přepsali vy?
Líbilo? Chcete mi za text poděkovat? Klidně mi napište (rád odpovím), pošlete odkaz na článek přátelům nebo mě pozvěte na virtuální konvici čaje.