Copyhubky č. 6 | Nezapomínejte na to podstatné | Přepišme.to
5. 2. 2020
Siri to slupne za 4 minuty. A vy?

Nezapomínejte na to podstatné

Zdá se, že do nemocnic dorazil oblíbený pouťový produkt – štěstíčko. Aspoň tak mi to připadalo, když jsem uviděl tuhle zelenou mašinku. Ať jsem pátral, jak jsem pátral, nepodařilo se mi zjistit, jestli za čtyřicet kaček dostanu roušku, čepec proti ptačím exkrementům nebo malou pleskačku rumu na nervy.

Ochranné pomůcky. OK. Ale jaké?

 

Ale za zelený strojek na nemocniční štěstíčko jsem rád. Je to pro mě takové textařské memento: Nikdy nezapomeň zákazníkovi říct, co za své korunky dostane. Nikdy!

Nejspíš si říkáte, že to je snad jasné. Jenže prohřešky proti tomuto pravidlu jsem v poslední době viděl hned u několika e-shopů. Z popisků zboží jsem se třeba nedozvěděl, co vše je obsahem balení. Jindy zase chyběla informace o tom, kolik kusů obsahuje jedna krabička.

Nemocniční štěstíčko mi nedalo spát, a tak jsem požádal ženu, aby mi při další návštěvě nemocnice balíček pořídila. A ejhle! Obsah přece jen není tajný až do rozbalení:

Tajemství odhaleno. Díky Přepišme.to už víte, co čekat v Návštěvnickém balíčku

Tak to pojďme dát do pořádku i na mašince. Hlavní textařský úkol je jasný – říct kolemjdoucím, co návštěvnický balíček obsahuje. Místo pojmu ústenka bych s dovolením použil slovo rouška. A to nejen kvůli tomu, že ho v dnešních dnech slyšíme všude kolem sebe. Rouška je zkrátka daleko používanější výraz. Rozhodně se necítím jako nedouk, když se vám přiznám, že slovo ústenka jsem poprvé v životě zahlédl právě až na této krabičce z nemocničního automatu. I kvůli obohacení mé slovní zásoby to tedy byly dobře investované čtyři desetikoruny.

U nich se ještě na chvíli zastavme. Pár lidí mi k fotce automatu řeklo, že vyobrazené mince v nich vzbudily dojem, že se jedná o mašinku na kondomy. Kvůli tomu jsem raději obrázky desetikorun z Přepišme.to návrhu vynechal:

Při copywritingu nezapomínejte na to podstatné. Třeba na to, co kupující v balení najde.

A jak byste se s touto textací vypořádali vy? Napsali byste místo třikrát radši 3x? Zachovali byste vyobrazení mincí? Nebo byste se pustili do něčeho kreativnějšího?

 

Chcete taky psát lepší texty? Naučím vás to! 👇

🎩 Copyosvětovna = školení copywritingu + textařský workshop

Žádná univerzální prezentace, ale vybalancovaná dávka teorie a praxe založená výhradně na vašich textech.

Až copy věž zase něco vyzvoní, dejte mi vědět na
Co dalšího vyzvonila copy věž?