Museli jste dočasně zavřít? Možná je to dobrá příležitost k tomu, abyste vyladili věci, na které během provozu nezbývá čas. Opucovat můžete například takzvané micro copy – drobné texty provázející třeba formuláře na vašem webu, dokončování objednávek v e-shopu nebo užívání aplikací. Jako příklad nám poslouží hláška, která se objeví, když se chcete připojit k wi-fi v obchodních domech IKEA:
Co se mi nepozdává na této textaci? Kromě očividných stylistických neobratností bych upozornil na:
✖ Spojení na síti. Že by automatické převzetí vazby z angličtiny?
✖ Žádost o souhlas s podmínkami používání, aniž bych si je mohl zobrazit.
✖ Nelogické vyčlenění výpovědi A můžete využívat bezplatného přístupu k internetu do samostatné věty.
✖ Pasáž IKEA dokáže uložit. Opět to zavání otrockým překladem. Jenže k anglickému can by sedělo spíše české může.
✖ Špatné použití zájmena svůj. Správně by zde mělo být: … IKEA dokáže uložit MAC adresu mého zařízení….
Tak to pojďme přepsat. Co třeba takto?
Máte taky nějaký podobně krátký textík, který by stál za úpravu, ale nevíte si s ním rady? Pošlete mi ho. Třeba se mi bude hodit do dalších Copyhubek a rád vám ho přepíšu. Zadarmo. ;-)
🎩 Copyosvětovna = školení copywritingu + textařský workshop pro firmy.
✍️ Rozbor textů – Zjistíme, kde je zakopaný pes. Ukážeme si zlepšováky. A třeba i něco společně přepíšeme.
Líbilo? Chcete mi za text poděkovat? Klidně mi napište (rád odpovím), pošlete odkaz na článek přátelům nebo mě pozvěte na virtuální konvici čaje.