Která televizní reklama na banku vám v poslední době utkvěla v hlavě? Mně se vybaví spoty Equa bank s Romanem Vojtkem, klasika od Air Bank a nově také reklama na Fio. V té poslední mě nezaujala kreativa, ale informace, že Fio má už milion klientů. V tomto ukazateli Fio před Equa bank i Air Bank vede. Naopak za nimi dost zaostává v komunikaci se zákazníky. Posuďte sami:
Zatímco první odstavec je celkem OK, ten druhý už skřípe natolik, že jsem se ho rozhodl přepsat. A to hned třemi způsoby: stručně, stručněji a nejstručněji.
Co mají všechny varianty společného? Nepustil jsem do nich trpný rod. Jak už jsem psal dřív, nejsem nekritickým zastánce pravidla, že trpný rod je vždy špatný. Jenže kvůli větě Tato zpráva je Vám zaslána z důvodu, že na základě… trpí nejen čtenáři, ale snad i samotný trpný rod.
V žádném z návrhů nenajdete ani závěrečnou větu Nejedná se o marketingové oznámení. Myslím si totiž, že tato informace už vyplývá z předchozího textu.
První varianta se co nejvíc drží původního stylu:
Druhý návrh utíká od původní tonality k příjemnějšímu ladění, kterým je pověstná třeba Air bank:
Třetí varianta je nejstručnější. Přesto podle mě vyjadřuje vše podstatné:
Kterou verzi byste ve svém e-mailu viděli nejraději? Napadlo vás lepší řešení? Rád si vaše postřehy a návrhy přečtu v komentářích.
Díky, že jste si zobli. Za týden vás tu rád zase pohostím. A kdybyste o dalších Copyhubkách chtěli vědět dřív, než se objeví veřejně, stačí říct.
🎩 Copyosvětovna = Školení copywritingu + textařský workshop pro firmy.
✍️ Rozbor textů – Zjistíme, kde je zakopaný pes. Ukážeme si zlepšováky. A třeba i něco společně přepíšeme.
Líbilo? Chcete mi za text poděkovat? Klidně mi napište (rád odpovím), pošlete odkaz na článek přátelům nebo mě pozvěte na virtuální konvici čaje.